music player

music player


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Wednesday, 28 December 2011

KOMIK : SAHABAT SOLEH

assalamualaikum~
hehe..dah lame ana tak post pasal komik kan?? hehe..komik ni berkisarkan mngenai anak yang soleh..eh, silap !! mksod ana, SAHABAT YANG SOLEH ..hehe..tershashul [tersasul] pulak !! xP hehe..jom layan..


haaa..ana nak describe cket pasal cterr nii..hurmm..

macam nii..laki A ni tolong sahabatnye, B keluar dari kemungkaran..dy ajar macam2 mngenai ISLAM..well, ISLAM IS THE BEST WAY OF LIFE, rite?? so, akhirnye, dy ponn da jd baek laa..malang tidak berbau,..ajal maut ALLAH yg tentukan..akhirnye si A ni pergi mninggalkan dunia yg fana ini.. hehe..

jadi, holistiknya [kesimpulan] ..hehe..

masing2 mesti ade kawan , sahabat , teman dan rakan kan?? hehe..dan saudara saudari sekalian pasti ingin mnjadi seorang sahabat yg baik, soleh dan solehah kan??? so...

seorang sahabat yg baik akan mendidik rakan2nye yg lain ke arah kebenaran..menuju ke jalan yg diredaiNya..kirenye, kte semua kene jadi cam PRS [pembimbing rakan sebaya] hehe..yelaa..betoll la ana cakap..tugas seorg PRS kan adalah utk membimbing rakannye..begitu gak dgn kterr..keje mnjadi pembimbing ni bukan keje PRS je taww..hehe..sahabat yg soleh dan solehah tidak akan mem'backup' kawannye yg buat salah..malah, dy akan tegor secara berhikmah..dan akan akan membuat tindakan yg sewajarnye utk memandu kawannye itu ke arah yang benar..

hurmmm..jadi, cube antum antunna tanya pada diri kalian..? 'aq ni seorg sahabat yg baik ke??' tepuk dada tanya iman ;) hehe..

dan..

bagi sahabat yg ditegor itu,..terimalah dengan hati yg terbuka..jgn cepat melenting..betol ape yg rakan anda lakukan itu..iaitu membimbing anda..ikot la ape yg dididiknye slagi tidak melanggar syariat ISLAM..

hurmmm..oke laa..nmpaknye, antum antunna suda mula muhasabah diri..betol tak?? hehe..tu sahaja lah dari ana buat setakat ini..

JOM JADI SAHABAT YANG SOLEH DAN SOLEHAH !!



sekian,
WALLAHUALAM~

No comments: