music player

music player


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Saturday, 24 December 2011

REMAJA MASA KINI !!






Salam sejahtera sume..dah lamekan ana xpost ape2 kt blog nie..
ye la,,sibuk sangat..xtau la ape yang sibuk sgt 2..
tpi lepas je PMR (tige hari yang lalu)
teringin lak nak kongsi ceritera pasal remaja skunk nie..
skunk nie byk kuar kat surak khabar pasal remaja nie la,,remaje tu la,,
sebenarnyer mmg susah tyme alam remaja kite nie..
sebab kite teringin nak melakukan sesuatu yang seronok..
seperti couple,,rokok,,clubing..Masya-Allah..


Zaman remaja ni sememang nya amat berharga kalau
kita dapat manfaat kan dengan sebaik-2 nya . Bayang kan lah
kalau masa yg berharga diibarat kan seperti emas
tu kita sia-2 kan mcm tu je . 

CUBA LIHAT GAMBAR-2 DI BAWAH INI



MASYA-ALLAH .....
Maaf lah yer ana tak letak gambar byk2 .
:)
Just nak tanya , ape perasaan korg 
bila dah tgk gambar-2 kat atas ni ?
Menyampah ? Suka ? Benci ?
Ini lah fenomena remaja zaman sekarang ,
kita tgk pun semakin kronik kan ?

Kawan-2 , kita sebagai seorang remaja yg bermaruah ni ,
terutama nya kaum perempuan ,
kita nak ke buat diri kita macam tu ?
Bangga dgn rokok yg dihisap ,
tayang tu tayang ni ,
tak syg diri sendiri ke ?

Ya Allah , bayang kan lah perasaan mak ayah
korg ,
bila korg dh conteng arang ke muka dorg .
Nauzubillah min zalik ....

Ibu yg mengandung kan korg 9 bulan 10 hari ,
usung korg ke sana ke mari sepanjang
tempoh mengandung kan korg ....
mcm2 kesusahan dia tempuhi .
Bila nak melahirkan korg bagai kan 
nak tercabut urat nyawa .

Tapi dia gagah kan juga diri nya dan berjuang
 melahirkan korg demi 
melihat anak yang disayangi nya
untuk terus hidup ... dan dapat melihat
dunia yg indah dan berwarna warni ni .
tapi ape balasan korg pd dia ,
 bila korg dh besar ?

Oleh itu , hargai lah masa remaja kita ,
dan hargai lah juga ibu bapa
yg membesar kan kita .
Gembira kan mereka
dgn kejayaan yg kita perolehi
pd zaman remaja ini ;)

Cheers , that's all utk hari ni !
Thanks for reading all my 
friends ! :)

2 comments:

nurul abu said...

good job !

Nadia Rahman said...

haha hebat3.. memang susah jdik remaja nie..